Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Online shoppen is booming. Heel wat denkwerk van de consument gaat vooraf aan die uiteindelijke aankoopbeslissing. In volgende infographic werd een top 10 gemaakt van belangrijkste factoren, winkelkenmerken werden in acht genomen en uiteraard is er een aanzienlijk aandeel gewijd aan de impact van het web en social media. Interessante materie voor marketeers!
Het meest invloedrijke kenmerk van een product blijft nog altijd zijn kwaliteit (56 %), daarna volgen free shipping (49 %) en easy return (35 %). Convenience is dus zeker ook belangrijk. Pas op de vierde plaats (33 %) komen reviews van klanten.
Ook de plaats van de aankoop (of de virtuele shop) valt als factor niet te onderschatten. In-store beslissingen zijn pakweg de laatste 10 jaar met 6 % gestegen. Opnieuw is convenience het sleutelwoord bij de eigenschappen van de winkel: de mogelijkheid tot een online aankoop (62 %) en de leversnelheid (54 %) beïnvloedt de consument significant. Maar met 80 % is competitive pricing dé ultieme doorslaggever.
In-store vs. online
Wat social media betreft, zegt 81 % van de mensen dat posts over producten hun beslissing zal beïnvloeden. Wat zeker ook een belletje bij je doet rinkelen is het feit dat voor belangrijke en grote aankopen 62 % van de consumenten hun research eerst in de fysieke winkel doet vooraleer ze het online kopen.
Bigcommerce, die de survey uitvoerde, is wereldwijd de nummer 1 in e-commerce software en lanceert e-commerce platformen voor kleine ondernemingen.
Verder lezen over E-Commerce
Marketing28.04.2024
Navigeren door onzekerheid: het grote belang van flexibele fulfilment in de Belgische E-commerce
Technology03.02.2018
Kassaloos winkelen bij Albert Heijn
Marketing07.01.2016
Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce
Helft bedrijven ook niet van plan om voor 2018 online te gaanAlgemeen06.12.2015
E-commerce: Waarom moeten brillen in België zo duur zijn?
Ace & Tate brengt trendy en betaalbare brillen naar België.Technology18.11.2015
Sign2Pay laat je mobiel betalen met je digitale handtekening
Web27.05.2013
Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard
Web16.05.2013
Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013
Web08.05.2013
Storites: het nieuwe online shopping geheugen
Verder lezen over Infographic
Web19.11.2015
Interactieve infographic toont gendergelijkheid per land
En we moesten ons schamen.Mobile01.07.2014
Typische dag van een mobiele gebruiker [infographic]
Travel28.06.2013
Voor de moderne reiziger is Twitter het geheime wapen [Infographic]
Technology20.06.2013
Windows 8’s meest irritante features [infographic]
Mobile10.06.2013
Social media & brand interaction [infographic]
Design05.06.2013
What makes an infographic cool? [infographic]
Web03.06.2013
Motieven en methodes van de gevaarlijkste hackers [Infographic]
Gadgets29.05.2013