Marketing03.05.2013

Wat beïnvloedt een aankoopbeslissing bij het online shoppen? [Infographic]


Online shoppen is booming. Heel wat denkwerk van de consument gaat vooraf aan die uiteindelijke aankoopbeslissing. In volgende infographic werd een top 10 gemaakt van belangrijkste factoren, winkelkenmerken werden in acht genomen en uiteraard is er een aanzienlijk aandeel gewijd aan de impact van het web en social media. Interessante materie voor marketeers!

Het meest invloedrijke kenmerk van een product blijft nog altijd zijn kwaliteit (56 %), daarna volgen free shipping (49 %) en easy return (35 %). Convenience is dus zeker ook belangrijk. Pas op de vierde plaats (33 %) komen reviews van klanten.

Ook de plaats van de aankoop (of de virtuele shop) valt als factor niet te onderschatten. In-store beslissingen zijn pakweg de laatste 10 jaar met 6 % gestegen. Opnieuw is convenience het sleutelwoord bij de eigenschappen van de winkel: de mogelijkheid tot een online aankoop (62 %) en de leversnelheid (54 %) beïnvloedt de consument significant. Maar met 80 % is competitive pricing dé ultieme doorslaggever.

In-store vs. online

Wat social media betreft, zegt 81 % van de mensen dat posts over producten hun beslissing zal beïnvloeden. Wat zeker ook een belletje bij je doet rinkelen is het feit dat voor belangrijke en grote aankopen 62 % van de consumenten hun research eerst in de fysieke winkel doet vooraleer ze het online kopen.

Bigcommerce, die de survey uitvoerde, is wereldwijd de nummer 1 in e-commerce software en lanceert e-commerce platformen voor kleine ondernemingen.

Influences-Purchase-Decision-Infographic

Verder lezen over E-Commerce

Navigeren door onzekerheid: het grote belang van flexibele fulfilment in de Belgische E-commerce

Door wereldwijde onzekerheden zoals politieke spanningen en gezondheidscrises staat de E-commerce sector onder druk. Daardoor is er een strategie die extra belangrijk wordt voor bedrijven: flexibele fulfilment. Bedrijven...

Marketing28.04.2024

Navigeren door onzekerheid: het grote belang van flexibele fulfilment in de Belgische E-commerce

Kassaloos winkelen bij Albert Heijn

De winkel binnenlopen, een salade nemen, je kaart scannen en klaar. Niet meer aanschuiven aan de kassa, heerlijk toch?! Wel, binnenkort is het ook echt mogelijk! Albert Heijn gaat 80 winkels openen waar mensen kassaloos...

Technology03.02.2018

Kassaloos winkelen bij Albert Heijn

Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce

Meer dan de helft van de Belgische groothandels en industriële bedrijven verkoopt zijn producten niet online. Belgische bedrijven lopen hiermee achter op hun collega’s in andere landen. Dat blijkt uit de Sana B2B e-Co...

Marketing07.01.2016

Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce

Helft bedrijven ook niet van plan om voor 2018 online te gaan
E-commerce: Waarom moeten brillen in België zo duur zijn?

De meesten onder ons doen het met heel veel accessoires. We passen onze schoenen aan aan de rest van onze outfit. Juwelen kiezen we naar gelang het momentum. En weinigen hebben maar 1 jas die ze dag in dag uit dragen. M...

Algemeen06.12.2015

E-commerce: Waarom moeten brillen in België zo duur zijn?

Ace & Tate brengt trendy en betaalbare brillen naar België.
Sign2Pay laat je mobiel betalen met je digitale handtekening

Mobiel aankopen stijgt jaar na jaar, toch blijft het systeem van online betalen vaak een struikelblok waar vele klanten afhaken in het proces. Vooral de gelimiteerde betaalmogelijkheden en omslachtigheid blijven een heke...

Technology18.11.2015

Sign2Pay laat je mobiel betalen met je digitale handtekening

Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard

De Europese e-commerce markt neemt een snelle vlucht. Zo blijkt uit het Europese B2C Ecommerce Rapport 2013, uitgegeven door Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor online retailing. De cijfers zijn tot...

Web27.05.2013

Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard

Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013

Gisteren werden de BeCommerce Awards uitgereikt, dat zijn de belangrijkste prijzen voor de Belgische e-commerce. Onlangs maakten we daarvan al de genomineerden bekend. Niet toevallig won Zalando.be, de Belgische tak...

Web16.05.2013

Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013

Storites: het nieuwe online shopping geheugen

'Simplify online shopping.' Gisteren werd Storites.com en (daarbij ook een nieuwe start-up) gelanceerd: een online platform waar je als shopper nieuwe producten uit de buurt kan ontdekken en er je favoriete product...

Web08.05.2013

Storites: het nieuwe online shopping geheugen

Verder lezen over Infographic

Interactieve infographic toont gendergelijkheid per land

Naar aanleiding van Internationale Mannendag – denken we – post BBC vandaag een interactieve infographic waarin je ontdekt hoe ‘gelijk’ jij bent. Of beter: iemand in jouw land is. Na het ingeven van je land en...

Web19.11.2015

Interactieve infographic toont gendergelijkheid per land

En we moesten ons schamen.
Typische dag van een mobiele gebruiker [infographic]

Sta je wel eens stil hoe je leven veranderd is sinds je een smartphone gebruikt? Citrix heeft een infographic gemaakt over ons alledaags mobiel gebruik.  We kunnen hier enkele leuke trends uit afleiden, zoals: 73% va...

Mobile01.07.2014

Typische dag van een mobiele gebruiker [infographic]

Voor de moderne reiziger is Twitter het geheime wapen [Infographic]

Allianz Global Assistance presenteerde vandaag hun eerste Twitter-onderzoek voor reizen. Daaruit blijkt dat veruit de meeste Twitter-hulpverzoeken (65%) gaan over het plannen van een reis en toeristische activiteiten...

Travel28.06.2013

Voor de moderne reiziger is Twitter het geheime wapen [Infographic]

Windows 8’s meest irritante features [infographic]

Windows 8: een zegen of eerder een vloek? Er is wel wat verdeeldheid, dus echt volledig een verdict vormen is moeilijk. Onderstaande infographic bewijst grotendeels dat het neigt naar die tweede optie. Hoewel, Window...

Technology20.06.2013

Windows 8’s meest irritante features [infographic]

Social media & brand interaction [infographic]

In onderstaande infographic zijn belangrijke inzichten verwerkten die ons verder zullen helpen om de interactie van web users op social media te begrijpen. De regel is in feite: hoe jonger, hoe meer interactie. Vrouw...

Mobile10.06.2013

Social media & brand interaction [infographic]

What makes an infographic cool? [infographic]

Infograhics, we sure love them at Belgian Cowboys! Maar waarom exact? Wel, daar bestaat ondertussen een infographic over ;-) Wij vinden ze alvast de perfecte manier om ingewikkelde data te visualiseren en informatie...

Design05.06.2013

What makes an infographic cool? [infographic]

Motieven en methodes van de gevaarlijkste hackers [Infographic]

WatchGuard heeft een infographic gepubliceerd waarin de profielen van de hackers staan die vandaag de dag de grootste bedreiging vormen voor bedrijven. De infographic - 'The Three Bad Guys Behind the Latest Cyber-S...

Web03.06.2013

Motieven en methodes van de gevaarlijkste hackers [Infographic]

Xbox One vs Playstation 4 [Infographic]

Sony en Microsoft zijn beide druk bezig met het houden van persconferenties en nieuwe info naar buiten te brengen over hun nieuwe aankomende gameconsoles. En dus laaien de console wars weer op. Na een eerdere strijd...

Gadgets29.05.2013

Xbox One vs Playstation 4 [Infographic]