Om te vieren dat vandaag het Wimbledon Grand Slam toernooi van start gaat in de UK, en ook om duidelijk te maken dat - vanaf vandaag - de nieuwe SONY 4K televisieschermen ( de 55X9 and 65X9 BRAVIA) te verkrijgen in de betere electrohandel, pakt SONY uit met een 'microtising' campagne. In plaats van enorme billboards op te kopen en vol te hangen, zoekt SONY het kleiner, en zet daarmee één van de USP's van hun nieuwe product in de verf.
SONY heeft Anne Keothavong volgehangen met ultrakleine 'tags' en naamsvermeldingen, die enkel zichtbaar zijn als je de match bekijkt op een SONY 4K televisie, andere schermen hebben de resolutie en het onderscheidend vermogen niet om de microreclame zichtbaar te maken. Wimbledon is namelijk de eerste Grand Slam - en het eerste sportevent tout court - dat volledig wordt opgenomen in 4K, een resolutie die vier keer hoger is dan de huidige standaard HD. Anne heeft zo onder andere tags hangen aan haar schoenen, jurkje, tennisgear en op haar nagels. Goed kijken is dus de boodschap.
Paul Gyles, Marketing Head of Sony Televisions:
Nu er steeds meer beelden in 4K worden opgenomen, zullen mensen steeds meer details zien, en gaan ze er ook steeds meer op letten. Op deze manier bewijzen we dat SONY 4K televisies zelfs de kleinste details kunnen weergeven.SONY gebruikt onder de F55 35mm 4K and an NEX-FS700 camera's om het event vast te leggen op de 'nieuwe standaard' voor hoge definitie beelden.