Marketing24.06.2013

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje


Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het alsof het de vorm aanneemt van een schijfje limoen.

luna corona

Als je beseft dat het er niet enkel fantastisch uitziet, maar dat er ook heel wat denkwerk en technologie in is gekropen, verdient deze campagne werkelijk alle credits. Het ad agency Cramer-Krasselt werkte samen met top universiteiten en planetariums om het exacte moment te berekenen waarop de maan precies bovenaan het billboard verschijnt.

luna corona techniek

Het verschijnsel in de ‘city that never sleeps’ vond op 14 en 15 juni plaats en werd ‘Luna Corona’ gedoopt. ‘Limited edition’ dus, aangezien dergelijke ‘fysische verschijnselen’ ook één keer om de zoveel jaar zichtbaar zijn.

Het is duidelijk dat deze campagne zijn impact niet heeft gemist: omstaanders nemen meteen hun smartphone om het moment waarop de maan de juiste stand bereikt te kunnen vastleggen. Het woord ‘A-W-E-S-O-M-E’ valt spontaan en dat is exact de kreet die ik hierbij wil uitschreeuwen. Op vele vlakken is dit top: vanuit technologisch, wetenschappelijk, creatief, grafisch, … oogpunt helemaal geslaagd!

Verder lezen over Ad

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

De zomer komt eraan, dus vinden veel mannen het nodig om 'in shape' te geraken. Dat is nochtans niet nodig volgens AXE! Nog tot 11 mei kunnen mannen, samen met de AXE male grooming experts, op zoek naar hun 'magic' om di...

Marketing26.04.2016

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Facebook heeft ondertussen meer dan 1 miljoen actieve adverterende bedrijven op het sociale netwerk. "Het grootste deel daarvan zijn kleine ondernemingen", kondigde Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij...

Marketing19.06.2013

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots - het biermerk Stella Artois - in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het...

Marketing14.06.2013

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Facebook blijft wereldwijd groeien maar is druk bezig om hun 'big data' commercieel verder te exploiteren en experimenteren daarbij met allerlei verschillende reclamevormen. Ze blijven één van 's werelds grootste...

Marketing29.05.2013

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

De nieuwe Microsoft print campagne voor Office 365 is wel héél bijzonder. In een recente uitgave van het Amerikaanse Forbes magazine werd bij een beperkt aantal exemplaren een WiFi router 'verborgen'. De T-mobile w...

Marketing02.05.2013

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

In de nieuwe iPhone 5 commercial van welgeteld één minuut ligt de focus volledig op de camera. De reclame toont hoe mensen hun device gebruiken in allerlei situaties en omstandigheden. Beeldmateriaal van mensen die aan...

Marketing26.04.2013

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

Jupiler, mannen weten waarom

Nog eentje voor het weekend: een mooie big budget ad voor Jupiler, inclusief trucks, vuur, grote steden en een bende 'werklui' in de stijl van de befaamde Coca-Cola Light man. Erg mooi gedaan, met een leuke 'twist' o...

Marketing12.04.2013

Jupiler, mannen weten waarom

Dove campagne vermomd als Photoshop filter

Dove, het beauty-merk, niet de chocolade, timmert al een aantal jaren aan de weg van de authenticiteit met gelauwerde reclame campages. Deze campagnes zijn bedoeld om mensen de ogen te openen voor foto-manipulatie. Z...

Marketing06.03.2013

Dove campagne vermomd als Photoshop filter

Verder lezen over Campaign

Maak je video’s episch met Epicgram.

Video’s maken met de smartphone doen we zo vaak, klassieke muziek beluisteren iets minder. Met Epicgram willen de makers ons aansporen om beide te combineren: klassieke muziek heeft een versterkend, laat ons zeggen ep...

Mobile15.04.2016

Maak je video’s episch met Epicgram.

Een verslavende app waarmee je je video’s via slow motion en klassieke muziek een extra dimensie geeft.
Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots - het biermerk Stella Artois - in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het...

Marketing14.06.2013

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

Voorspel met Adidas de Champions League finale van morgen & win een ‘season ticket’ voor je favoriete ploeg volgend jaar

Met het oog op de Champions League finale van morgen tussen Bayern München en Borussia Dortmund, ontwikkelde Adidas een geïntegreerde campagne die users toelaat om te voorspellen wat er net tijdens die wedstrijd zal g...

Mobile24.05.2013

Voorspel met Adidas de Champions League finale van morgen & win een ‘season ticket’ voor je favoriete ploeg volgend jaar

Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor

De discussie loopt al een hele tijd achter de schermen van de social media: nooit was het zo makkelijk om ons zogezegd sociaal engagement te tonen als in dit Facebook Era. Gewoon op het duimpje duwen: het doel heeft er...

Marketing24.04.2013

Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor

Internet Explorer: the browser you loved to hate

Humor en Microsoft: het is geen voor de hand liggende combinatie. Zelfspot? Nog moeilijker. En toch is het Microsoft dat nu voor de lancering van Internet Explorer 10 uitpakt met een nostalgisch aandoend filmpje w...

Marketing25.01.2013

Internet Explorer: the browser you loved to hate

Verder lezen over New York

Vin Diesel onthult poster ‘Fast & Furious 8’

De volgende 'Fast & Furious' film krijgt als officiële naam: Fast 8. Na de vorige film liet Vin Diesel al weten dat er een volgende zou komen "want Paul Walker (die overleden is) zou dat gewild hebben." Fast 8 komt er...

Marketing19.01.2016

Vin Diesel onthult poster ‘Fast & Furious 8’

Overal gratis Wi-Fi!!!

In New York zijn monteurs al enkele dagen bezig met het installeren van de eerste wifi-zuilen. Zo zullen er in de stad zo'n 7.500 telefooncellen vervangen worden door wifi-zuilen. Elke wifi-zuil zal zo'n 45 meter bereik...

Technology04.01.2016

Overal gratis Wi-Fi!!!

In New York plaatsen ze Wi-Fi zuilen
Amerikaanse winkelketen introduceert digitale ‘shoppable’ etalages met levensgrote tablets

In New York kan je tegenwoordig de nieuwe collectie van Kate Spade, een Amerikaanse designerlijn, shoppen via virtuele displays in downtown Manhattan. Dat op zich lijkt niet zo heel spectaculair. De zaak verandert ec...

Design24.06.2013

Amerikaanse winkelketen introduceert digitale ‘shoppable’ etalages met levensgrote tablets

Points: de meest geavanceerde richtingaanwijzer ter wereld

Points introduceert een nieuwe manier om mensen op een bestemming te helpen geraken door hen de beste en meest relevante locaties te tonen, ten opzichte van de plaats waar ze zich op dat moment bevinden. Op het ee...

Social07.06.2013

Points: de meest geavanceerde richtingaanwijzer ter wereld

Google Street View toont nieuwe beelden in New York zoals het 9/11 Memorial, & Central Park

Vorige week lanceerde Google nieuw Street View beeldmateriaal van 3 delen van New York. De nieuwe toevoegingen reflecteren de 'spirit' en sterkte van de stad en zijn bewoners. De imagery omvatten het 9/11 Memorial, C...

Web04.06.2013

Google Street View toont nieuwe beelden in New York zoals het 9/11 Memorial, & Central Park

Nieuwe tool op Foursquare toont jaar in check-ins

Foursquare lanceerde net een nieuwe tool  dat het mogelijk maakt om het afgelopen jaar in Foursquare check-ins te bekijken. Je kan je check-ins op een paar verschillende manieren sorteren, waaronder per categorie en ti...

Social17.04.2013

Nieuwe tool op Foursquare toont jaar in check-ins

NYC 1993: Droga5 verandert 5.000 telefooncellen in teletijdsmachines

Brilliant idee van Droga5, laten we daar mee beginnen. Om te 'NYC 1993: Experimental Jet Set, Trash and No Star' tentoonstelling in The New Museum te promoten, heeft Droga5 een actie bedacht waarbij ze je meenemen in de...

Marketing26.03.2013

NYC 1993: Droga5 verandert 5.000 telefooncellen in teletijdsmachines

Alles over de nieuwe Samsung Galaxy S4

Zonet heb ik de launch van de nieuwe Samsung Galaxy S4 bijgewoond in Radio City Music Hall in New York.  In het gezelschap van ongeveer 3000 andere journalisten, bloggers en klanten werden we getrakteerd op de onthullin...

Mobile15.03.2013

Alles over de nieuwe Samsung Galaxy S4