Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Vorig artikel Volgend artikel

Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het alsof het de vorm aanneemt van een schijfje limoen. luna corona Als je beseft dat het er niet enkel fantastisch uitziet, maar dat er ook heel wat denkwerk en technologie in is gekropen, verdient deze campagne werkelijk alle credits. Het ad agency Cramer-Krasselt werkte samen met top universiteiten en planetariums om het exacte moment te berekenen waarop de maan precies bovenaan het billboard verschijnt. luna corona techniek Het verschijnsel in de 'city that never sleeps' vond op 14 en 15 juni plaats en werd 'Luna Corona' gedoopt. 'Limited edition' dus, aangezien dergelijke 'fysische verschijnselen' ook één keer om de zoveel jaar zichtbaar zijn. Het is duidelijk dat deze campagne zijn impact niet heeft gemist: omstaanders nemen meteen hun smartphone om het moment waarop de maan de juiste stand bereikt te kunnen vastleggen. Het woord 'A-W-E-S-O-M-E' valt spontaan en dat is exact de kreet die ik hierbij wil uitschreeuwen. Op vele vlakken is dit top: vanuit technologisch, wetenschappelijk, creatief, grafisch, ... oogpunt helemaal geslaagd!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies